Bydlení

Jak si zařídit domácí pracovnu?

Práce z domova již není doménou „vyvolených“. Uchyluje se k ní stále více freelancerů, kteří chtějí ušetřit za pronájem kanceláře. Homeoffice si samozřejmě oblíbily i firmy – těm dané řešení šetří náklady a značnou měrou přispívá ke spokojenosti zaměstnanců. Pravý důvod, proč chcete v domácím prostředí pracovat, znáte především vy. My vám poradíme, jak si zařídit pracovnu, abyste v ní odváděli perfektní výkon.

V pracovně musí být klid

Položit si notebook na stůl v koutě dětského pokoje? Bláznovství! Pracovna musí být tam, kde panuje absolutní klid, jinak během pracovní doby neuděláte ani zlomek povinností. V ideálním případě si pro homeoffice vyhraďte samostatnou místnost. A rozhodně by se nemělo jednat o stísněnou komůrku, do které se nevejde ani kompaktní kancelářská skříň.

Na druhou stranu se může stát, že vám přítomnost ostatních členů rodiny prospěje. Pak si zřejmě vystačíte s pracovním rohem v některé z obývacích místností. Dobrou volbou může být kompromis v podobě skleněné stěny. Umožní vám udržet vizuální kontakt, ale zajistí odhlučnění.

Co ve vaší pracovně nesmí chybět?

Alfou a omegou je kvalitní kancelářský stůl s pracovní plochou s rozměry odpovídajícími povaze práce. Jako minimum se často udává cca 120 cm, optimum kolem 150 cm. Neváhejte si připlatit za stabilitu a dostatek úložného prostoru.

K “must have” patří také ergonomická kancelářská židle, na které budete denodenně trávit dlouhé hodiny. Nevíte-li si s výběrem rady, nebojte se zeptat specializovaného prodejce. Koneckonců jde o váš komfort a zdraví.

Kancelářský nábytek by měl být praktický a vkusný. V podobném duchu zařiďte celou pracovnu – měla by být koncipována tak, abyste měli všechny potřeby dobře zorganizovány a zároveň se v místnosti cítili útulně. Jinak z ní budete podvědomě utíkat a práce se vám povleče.

Leave a Comment