Na FreeHostingu Endora běží desítky tisíc webů. Přidejte se ještě dnes!

Vytvořit web zdarma

Na FreeHostingu Endora běží desítky tisíc webů. Přidejte se ještě dnes!

Vytvořit web zdarma
Bydlení

Jak si zařídit domácí pracovnu?

Práce z domova již není doménou „vyvolených“. Uchyluje se k ní stále více freelancerů, kteří chtějí ušetřit za pronájem kanceláře. Homeoffice si samozřejmě oblíbily i firmy – těm dané řešení šetří náklady a značnou měrou přispívá ke spokojenosti zaměstnanců. Pravý důvod, proč chcete v domácím prostředí pracovat, znáte především vy. My vám poradíme, jak si zařídit pracovnu, abyste v ní odváděli perfektní výkon.

V pracovně musí být klid

Položit si notebook na stůl v koutě dětského pokoje? Bláznovství! Pracovna musí být tam, kde panuje absolutní klid, jinak během pracovní doby neuděláte ani zlomek povinností. V ideálním případě si pro homeoffice vyhraďte samostatnou místnost. A rozhodně by se nemělo jednat o stísněnou komůrku, do které se nevejde ani kompaktní kancelářská skříň.

Na druhou stranu se může stát, že vám přítomnost ostatních členů rodiny prospěje. Pak si zřejmě vystačíte s pracovním rohem v některé z obývacích místností. Dobrou volbou může být kompromis v podobě skleněné stěny. Umožní vám udržet vizuální kontakt, ale zajistí odhlučnění.

Co ve vaší pracovně nesmí chybět?

Alfou a omegou je kvalitní kancelářský stůl s pracovní plochou s rozměry odpovídajícími povaze práce. Jako minimum se často udává cca 120 cm, optimum kolem 150 cm. Neváhejte si připlatit za stabilitu a dostatek úložného prostoru.

K „must have“ patří také ergonomická kancelářská židle, na které budete denodenně trávit dlouhé hodiny. Nevíte-li si s výběrem rady, nebojte se zeptat specializovaného prodejce. Koneckonců jde o váš komfort a zdraví.

Kancelářský nábytek by měl být praktický a vkusný. V podobném duchu zařiďte celou pracovnu – měla by být koncipována tak, abyste měli všechny potřeby dobře zorganizovány a zároveň se v místnosti cítili útulně. Jinak z ní budete podvědomě utíkat a práce se vám povleče.